Lijnzaad concentraat

Lijnzaad concentraat van Dermaviduals® bevat een hoog gehalte aan omega-3 en omega-6 essentiële vetzuren die belangrijk zijn voor een gezonde huid. Tekort aan omega 3-vetzuren leidt vaak tot huidaandoeningen en ontstekingen.

Lijnzaad concentraat is essentieel voor het genezen van littekens, schaafwonden en heeft ook goede ontstekingremmende eigenschappen. Lijnzaad werkt herstellend bij een droge, gevoelige, rode en geirriteerde huid. Ook helpt goed rosacea, psoriasis, eczeem en acné huid rustig te houden.

Lijnzaad concentraat is ingekapseld in nanopartikel voor een goede opname in de huid. Nanopartikelen van Dermaviduals® zijn gemaakt op basis van fosfatidylcholine, zijn water- en biologisch afbreekbaar.

Fosfatidylcholine is een onderdeel van lecithine. Fosfatidylcholine is in belangrijke mate betrokken bij de instandhouding van gezonde celwanden en zenuwbanen.

Lecithine stabiliseert de huidbarrièrelaag van de huid en verbetert opneembaarheid van de werkzame stoffen. Lecithine van Dermaviduals® wordt gewonnen uit soja.

In Dermaviduals® producten zitten geen conserveringsmiddelen, geur- en kleurstoffen, sulfaten (agressief reinigingsmiddel), siliconen, minerale oliën (vetten zoals paraffine en vaseline die te huid afsluiten), emulgatoren (synthetische bindingsmiddelen) en aminen. Het product is gemaakt op basis van organische ingrediënten. Dierproefvrij en milieuvriendelijk verpakt.